توجّه...

روزانه بیش از دو فنجان قهوه ننوشید. 

قرص و داروها را با آب خیلی سرد تناول نکنید. 

بعد از ساعت  5:00 بعد از ظهر از خوردن غذای چرب خوداری کنید.

مصرف چای روزانه را کم کنید.

از مقدار غذای چرب و اشباع شده با روغن در وعده های غذایی کم کنید.

در صبح آب بیشتر و در شب آب کمتر بنوشید.

از گوشی موبایل در زمان شارژ شدن دوری کنید.

از سمعکهای تلفن ثابت و موبایل برای مدت طولانی استفاده نکنید.

بهترین زمان خواب از ساعت 10:00شب تا ساعت 6:00 صبح است.

بعد از خوردن دارو فورا به خواب نروید.

زمانیکه باتری موبایل ضعیف است با جایی تماس نگیرید و تماس کسی را جواب ندهید چون در این حالت امواجی که گوشی منتشر می کند 1000 برابر است.

فیل و طناب

مربی حیوانات سیرک، با نیرنگ ساده ای،مانع فرار فیل ها می شود. ادعا می کنم که همین بلا بر سر آدمیان بسیاری آمده است.

وقتی فیل هنوز کوچک است، پایش را با طناب ضخیمی به تنه ی درختی می بندند، فیل بچه، هر چه هم تقلا کند،نمی تواند خودش را آزاد کند.

تا  یک سالگی فیل بچه ، طناب هنوز محکم تر از آن است که فیل بچه بتواند خود را آزاد کند؛ فیل بچه تلاش می کند اما موفق نمی شود. سر انجام حیوان می فهمد که طناب همیشه قوی تر از اوست و از تلاش دست می کشد.

وقتی فیل بزرگ می شود، هنوز تصور می کند که نمی تواند طناب را پاره کند . در اینجا کافی است که مربی پای او را به نهال یا تکه چوب کوچکی ببندد، زیرا فیل دیگر هیچ تلاشی برای آزادی نخواهد کرد.

یک روش ارزان برای تقویت حافظه

متخصصان می‌گویند 40 دقیقه پیاده‌روی آرام به مدت سه نوبت در هفته می‌تواند باعث افزایش اندازه غده هیپوکامپ در مغز ‌شود که بخش حافظه و خاطرات را در این عضو مهم در کنترل دارد و عملکرد ذهن را در انسان حتی با بالا رفتن سن، بهبود بخشد.

روزنامه دیلی میل در این باره گزارش داد پروفسور کریک ‌اریکسون و همکارانش از دانشگاه پیتزبورگ آمریکا به بررسی تاثیرات احتمالی ورزش آرام و منظم بر روی حافظه پرداختند.

آن‌ها در ابتدا 120 داوطلب را به دو گروه تقسیم کردند و سپس از یک گروه خواستند تا برنامه‌های ورزشی و پیاده روی را به مدت 40 دقیقه و 3 روز در هفته انجام دهند و گروه دیگر تنها تمرینات ساده کششی را انجام دادند، سپس از این افراد اسکن مغزی گرفته شد.

نتایج بررسی اسکن‌ها حاکی از آن بود که حجم غده هیپوکامپ به اندازه دو درصد در افرادی که تمرینات منظم هوازی را انجام داده بودند، افزایش یافت و همان منطقه از مغز در گروه دوم 1/4 درصد افزایش را نشان ‌داد.

پروفسور اریکسون در این باره خاطرنشان کرد: مطالعات تایید می‌کند ضعف توان هیپوکامپ در حین زندگی اجتناب‌ناپذیر است، اما ما ثابت کردیم حتی انجام ورزش‌های متعادل و خفیف هم به مدت یک سال می‌تواند اندازه ساختار مغزی را افزایش دهد.


نتایج این مطالعات یک ساله در نشریه دستاوردهای آکادمی ملی علوم آمریکا منتشر شده است.

هفت آدرس ایمیل بدرد بخور اما ناشناخته

بعضی وقتها یک سری کارها برای ما امکان پذیر نیست. مثلا در بعضی سایتها نمی توانیم وارد بشویم ( به خاطر یک دلیل مقطعی ) و تنها ابزار در دسترس ما ایمیلمان است. شاید کمی عجیب باشد بدانید در دنیای سرویس های جور واجور استفاده از ایمیل هم به خدمت شما در آمده است تا بتوانید کارهایتان را به راحتی انجام دهید. در این مقاله سعی شده است تا 7 آدرس ایمیل را به شما تقدیم کنیم که شاید بتواند برای شما هم مفید واقع شود... ادامه مطلب ...

روز مهندس مبارک

«برای مهندسین بن بستی وجود ندارد. آنان یا راهی خواهند یافت٬ یا راهی خواهند ساخت...»


۵ اسفندماه٬ «روز مهندس» بر شما مهندسین عزیز مبارک باد!


پنج سوالی که زنها بهتره از مردها نپرسند

بر اساس تحقیقات ، ۵ سوال وجود داره که زنها بهتره از مردها نپرسند!

این ۵ سوال عبارتند از:


۱- به چی فکر می کنی؟

۲- آیا دوستم داری؟

۳- آیا من چاقم؟

۴- به نظر تو ، اون دختره از من خوشگلتره؟

۵- اگه من بمیرم تو چیکار می کنی؟

ادامه مطلب ...