شب یلدا

 

 

 

  

شب یلدا یا شب چلّه بلندترین شب سال در نیم‌کره شمالی زمین است. این شب به هنگام غروب آفتاب از ۳۰ آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در ۱ دی (نخستین روز زمستان) اطلاق می‌شود. ایرانیان و بسیاری از دیگر اقوام این شب را جشن می‌گیرند.

این شب در نیم‌کره شمالی با انقلاب زمستانی مصادف است و به همین دلیل از آن شب به بعد طول روز بیش‌تر و طول شب کوتاه‌تر می‌شود.

ادامه مطلب ...

100 دانشگاه برتر جهان در سال 2010

 

 

فهرست 100 دانشگاه برتر جهان بر اساس نتایج سال 2010 میلادی نظام رتبه بندی شانگهای اعلام شد که بر اساس آن در بین این دانشگاهها 50 دانشگاه به آمریکا تعلق دارد.

به گزارش مهر، بر اساس نظام رتبه بندی شانگهای در بین 20 دانشگاه تراز اول جهان17 دانشگاه مربوط به آمریکا، 2 دانشگاه مربوط به انگلستان و یک دانشگاه مربوط به ژاپن است و دانشگاه هاروارد همچون سال‌های گذشته رتبه اول را از آن خود کرده است.

در فاصله 20 و 30 دانشگاه کالج لندن در مقام 21، انستیتو فدرال تکنولوژی زوریخ در سوئیس در مقام 23 و دانشگاه تورنتو در کانادا در جایگاه 27 قرار دارند.

بر اساس این نظام رتبه بندی در فاصله رتبه های 30 تا 40 تنها سه دانشگاه غیرآمریکایی حضور دارند. دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا با رتبه 36، دانشگاه پی‌یر و ماری کوری پاریس با رتبه 29 و دانشگاه کپنهاگ با رتبه 40 در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند.

دانشگاه کارولینکا در سوئد با کسب رتبه 42 در گروه 50 دانشگاه معتبر جهان جای گرفته است. همچنین نخستین دانشگاه اتریش که نام آن در بین 100 دانشگاه تراز اول جهان قرار دارد دانشگاه اوتریخت با رتبه 50 است. دانشگاه مونیخ نخستین دانشگاه آلمان در بین 100 دانشگاه ممتاز جهان رتبه 52 را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه ملی استرالیا بعد از دانشگاه توکیو از منطقه آسیا و اقیانوسیه دومین دانشگاه است که رتبه 59 را در بین 100 دانشگاه تراز اول جهان کسب کرده است. همچنین دانشگاه لیدن هلند موفق شده است در بین 100دانشگاه برتر جهان به مقام 70 دست یابد. دانشگاه هلسینکی در فنلاند، دانشگاه ایالتی مسکو و دانشگاه اسلو در نروژ به ترتیب رتبه‌های 72 و 74 و 75 را به دست آورده‌اند.

در مجموع کشور انگلستان با 11 دانشگاه، آلمان با 6 دانشگاه، ژاپن با 5 دانشگاه، استرالیا و فرانسه و کانادا و سوئیس هر کدام با 3 دانشگاه، دانمارک و سوئد نیز هر کدام با 2 دانشگاه جزء کشورهای برتر جهان هستند که تعدادی از دانشگاه‌های این کشورها در بین 100 دانشگاه تراز اول قرار دارند. 

ادامه مطلب ...

تداخل سمت چپ و راست مغز

 

 

در تصویر زیر سعی کنید رنگ ها را بگویید بدون آنکه لغات را بخوانید   

 

 

روش ها و تکنیک های خلاقیت و نوآوری (کارآفرینی ‌/ استاد خلج)

 

تکنیک های خلاقیت به عنوان ابزاری برای رشد خلاقیت و افزایش توان حل خلاق مسئله کمک شایانی به توان فرد در تمام مراحل خلاقیت و فرآیند حل خلاق مسئله می نماید. به عبارت دیگر هر یک از تکنیک های خلاقیت، مرحله یا مراحلی از فرآیند خلاقیت را تقویت می کنند. این تکنیک ها فردی و گروهی می باشند که تکنیک های فردی شامل: توهم خلاق و DOIT و تکنیک های گروهی شامل طوفان فکری، دلفی، سینکتیکس و تکنیک های مشترک شامل اسکمپر، در هم شکستن مفروضات، چرا، مورفولوژیک است. محور اصلی تمام این روش ها و تکنیک ها، شکستن قالب های ذهنی است.

ادامه مطلب ...

روز اول...

 

 

 

۱۳۸۹/۹/۱۶  برابربا  ۷/۱۲/۲۰۱۰  

  

وبلاگ دانشجویان مهندسی صنایع دانشگاه رباط کریم 

 

آغاز به کار کرد...