زیباترین قلب

مرد جوانی وسط شهری ایستاده بود و ادعا می کرد که زیباترین قلب را در آن شهر دارد. جمعیت زیادی گرد آمدند. قلب او کاملاْ سالم بود و هیچ خدشه ای بر آن وارد نشده بود. پس همه تصدیق کردند که قلب او به راستی زیباترین قلبی است که تا کنون دیده اند. مرد جوان، در کمال افتخار، با صدایی بلندتر به تعریف از قلب خود پرداخت. ناگهان پیرمردی جلوی جمعیت آمد و گفت: " اما قلب تو به زیبایی قلب من نیست."

ادامه مطلب ...

یک ساعت ویژه

مردی، دیروقت، خسته و عصبانی، از سر کار به خانه بازگشت. دم در، پسر پنج ساله اش را دید که در انتظار او بود.
_ بابا، یک سوالی از شما بپرسم ؟
_ بله، حتما. چه سوالی ؟
_ بابا، شما برای هر ساعت کار، چقدر پول می گیرید ؟
مرد با عصبانیت پاسخ داد : « این به تو ربطی ندارد. چرا چنین سوالی می کنی ؟ »
_ فقط می خواهم بدانم. بگوید. برای هر ساعت کار، چقدر پول می گیرید ؟
_ اگر باید بدانی خوب می گویم. 20 دلار.

ادامه مطلب ...

من یک سنت پیدا کردم

"من یک سنت پیدا کردم ... "
روزی پسر بچه ای در خیابان سکه ای پیدا کرد . او از پیدا کردن این پول آن هم بدون هیچ زحمتی ، خیلی ذوق زده شد.
این تجربه باعث شد که بقیه ی روزها هم با چشمهای باز ، سرش را به سمت پایین بگیرد. (به دنبال گنج!)
او در مدت زندگیش ، دویست و نود و شش سکه ی یک سنتی ، چهل و هشت سکه ی پنج سنتی ، نوزده سکه ی ده سنتی ، شانزده سکه ی بیست و پنج سنتی ، دو سکه ی نیم دلاری و یک اسکناس مچاله شده ی یک دلاری پیدا کرد .
یعنی در مجموع سیزده دلار و بیست و شش سنت .
در برابر بدست آوردن این سیزده دلار و بیست و شش سنت ، او زیبایی دل انگیز 31369 طلوع خورشید و درخشش 157 رنگین کمان و منظره ی درختان افرا در سرمای پاییز را از دست داد .
او هیچ گاه حرکت ابرهای سفید را بر فراز آسمان ، در حالیکه از شکلی به شکل دیگر در می آمدند ندید . پرندگان در حال پرواز ، درخشش خورشید و لبخند هزاران رهگذر ، هرگز جزئی از خاطرات او نشد.

 

حکایت و ماجرای پندآموز اخلاقی و مدیریتی ۵

 

در یک قفس پنج میمون قرار دهید.
داخل قفس نردبانی قرار داده و روی آن چند عدد موز بگذارید.
بعد از مدتی، یکی از میمونها از نردبان بالا می‌رود تا موز را بردارد.
زمانی که میمون به موز نزدیک شد بر روی تمام میمونها آب سرد بپاشید.
بعد از مدتی، یکی دیگر از میمونها تلاش می‌کند که موز را بردارد. باز هم بر روی تمام میمونها آب سرد بپاشید.
این کار را چند بار تکرار کنید.
خیلی زود خواهید دید وقتی یک میمون به سراغ موز می‌رود دیگر میمونها سعی می‌کنند جلوی آن را بگیرند. دیگر آب سرد نپاشید.

ادامه مطلب ...

حکایت و ماجرای پندآموز اخلاقی و مدیریتی ۴

 

در یک شرکت بزرگ ژاپنی که تولید وسایل آرایشی را برعهده داشت ، یک  مورد تحقیقاتی به یاد ماندنی اتفاق افتاد :  

شکایتی از سوی یکی مشتریان به کمپانی رسید . او  اظهار داشته  بود  که  هنگام  خرید  یک بسته صابون  متوجه شده بود که  آن قوطی خالی است  .

بلافاصله  با تاکید و پیگیریهای مدیریت ارشد  کارخانه  این مشکل  بررسی ،  و دستور صادر شد که خط بسته بندی اصلاح گردد و قسمت فنی  و مهندسی نیز تدابیر لازمه را جهت پیشگیری از تکرار چنین مسئله ای اتخاذ نماید  .  مهندسین نیز دست به کار شده و راه حل پیشنهادی خود را چنین ارائه دادند :

ادامه مطلب ...

هزینه مهمانی در برج میلاد چقدر است؟


مدیرعامل شرکت میلاد آسمان تهران با اعلام اینکه از دو هفته گذشته رستوران گردان و تشریفات (VIP) برج میلاد را تحویل گرفته‌ایم، از آمادگی این دو مجموعه برای پذیرش میهمانی‌ها به ازاء هر نفر 70 تا 100 هزار تومان خبر داد.


ادامه مطلب ...

اگه به این سوال جواب بدهید یعنی خیلی... !!؟


3 نفر با هم میرن ساعت فروشی، یه ساعت میخرن  30000 تومن و نفری 10000 تومن میدن.
صاحب مغازه به شاگردش میگه قیمت ساعت 30000 تومن نبوده 25000 تومن بوده. برو 5000 تومن بهشون برگردون.
شاگرد مغازه از این 5 تومن 2 تومنشو واسه ی خودش برمیداره، و 3 تومن دیگرو میده به اون سه نفر، نفری 1000 تومن. پس با برگشت 1000 تومن به هر نفر، اونها هرکدوم 9000 تومن دادند.
حالا سوال اینجاست اگه  9×3 = 27 و 2 تومنم که شاگرد مغازه برداشته ، کلا میشه 29 تومن. پس 1000 تومن دیگه  کجاست؟!


منتظر پاسخ های شما در قسمت نظرات هستیم...


افزایش قوای ذهن با 10دقیقه خوابیدن روزانه


فارس: مدیر گروه روانپزشکی دانشکده بهزیستی و توانبخشی گفت: 10 دقیقه خوابیدن در طول روز موجب افزایش قوای ذهن می‌شود.

فربد فدایی افزود: تغییراتی که در زندگی افراد بروز پیدا می‌کند ممکن است مشکلات بی‌خوابی را در افراد ایجاد کند.

وی گفت: نگرانی از امتحان، مشکلات شغلی و زناشویی و گاهی مسافرت با هواپیما در مدارهای شرقی و غربی زمین موجب به هم خوردن خواب انسان می‌شود که البته این موارد پس از مدتی برطرف می‌شود.

مدیر گروه روانپزشکی دانشکده بهزیستی و توانبخشی گفت: گاهی ناراحتی‌های روحی یا بیماری‌های که همراه با درد است موجب بی‌خوابی در افراد می‌شود. پرکاری تیروئید، مشکلات دستگاه گوارش،‌افسردگی شدید، بیماری‌های اضطرابی از جمله بیماری‌هایی است که با مشکلات خواب توأم است.

فدایی گفت: آپنه یا وقفه تنفسی در برخی از افراد مانع خوابیدن در شب می‌شود بنابراین این افراد روزها خواب آلوده هستند. استفاده زیاد از مواد غذایی مانند چای، قهوه یا کشیدن سیگار و مصرف غذاهای سنگین نیز پیش از خواب می‌تواند بی‌خوابی را به همراه آورد.

وی اضافه کرد: گاهی فرد به علت کابوس‌هایی که می‌بیند نمی‌تواند به خوبی بخوابد که معمولاً عوامل روانی موجب بروز این قضیه می‌شود حتی ممکن است که فرد را نسبت به خوابیدن دچار وحشت کند.

مدیر گروه روانپزشکی دانشکده بهزیستی و توانبخشی گفت:‌ برای خوابیدن باید بهداشت خواب را رعایت کرد تا شخص عادت کند که هر شب در ساعت معینی به رختخواب رود و صبح در ساعت معین ازخواب بیدار شود.

وی گفت: در هنگام خواب اتاق باید تاریک باشد و سر و صدا نباشد. نوشیدن یک لیوان شیر نیمه گرم و گرفتن دوش آب گرم نیز پیش از خواب می‌تواند سبب تسریع در خواب شود.

فدایی اضافه کرد: استفاده از داروهای خواب‌آور در صورت تجویز پزشک برای مدتی کوتاه مجاز است اما حتماً قبل از مصرف این داروها باید با پزشک مشورت کرد.

فدایی گفت: نوجوانان احتیاج به 8 ساعت خواب در شبانه روز دارند و یک فرد میانسال 7 ساعت خواب برای او کفایت می‌کند. با بالا رفتن سن نیاز به خواب کمتر می‌شود و معمولاً افراد سالمند با 6 ساعت خواب شبانه احساس راحتی می‌کنند.


فدایی اضافه کرد: یک خواب 10 دقیقه‌ای در طول روز می‌تواند موجب افزایش قوای ذهن و شادابی در طول روز شود.


ارتباط چاقی با درآمد و سطح تحصیلات


متخصصان علوم پزشکی دانشگاه ایلینویز در شیکاگو طی بررسی‌های آماری خود نشان داده‌اند که روند ابتلا به چاقی در مناطقی که سطح سواد و تحصیلات مردم پایین‌تر است، شیوع بیشتری دارد.

در این بررسی‌ها متخصصان آمریکایی تحلیل‌های مربوط به سال 2005 میلادی را که روی حدود هفت میلیون داوطلب انجام شده بود، بازبینی کردند. در این بازبینی اطلاعات بیشتر شامل شرایط فردی و محیط زیست افراد از جمله شغل و تحصیلات آنها نیز گنجانده شد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، نتیجه بازبینی تحلیل‌ها این شد که نرخ چاقی در مناطقی که متوسط درآمد و همچنین تحصیلات دانشگاهی بیشتری دارند به مراتب پایین‌تر است.

دکتر پاول متاگزاتوس، استادیار دانشگاه ایلینویز در این باره تاکید کرد: نتایج به دست آمده می‌تواند موجب تغییرات مهمی در برنامه ریزی‌های مقابله با چاقی در مناطق شهری و نیز دورافتاده شود.


ولنتاین چیست؟ تاریخچه ولنتاین؟

  

روز والنتاین (روز عشاق و یا روز عشق ورزی) مصادف با ۲۵ بهمن‌ماه (۱۴ فوریه) در بعضی فرهنگها روز ابراز عشق است.
این ابراز عشق معمولاً با فرستادن کارت والنتاین به صورت ناشناس انجام می‌شود. سابقهٔ تاریخی روز والنتاین به جشنی که به افتخار قدیس والنتاین در کلیساهای کاتولیک برگزار می‌شد، باز می‌گردد. 

ادامه مطلب ...

حکایت و ماجرای پندآموز اخلاقی و مدیریتی ۳

 

مردی در کنار رودخانه‌ای ایستاده بود. ناگهان صدای فریادی را می‌شنود و متوجه می‌شود که کسی در حال غرق شدن است. فوراً به آب می‌پرد و او را نجات می‌دهد. اما پیش از آن که نفسی تازه کند فریادهای دیگری را می‌شنود و باز به آب می‌پرد و دو نفر دیگر را نجات می‌دهد. اما ...

ادامه مطلب ...

حکایت و ماجرای پندآموز اخلاقی و مدیریتی ۲

روزی مرد کوری روی پله‌های ساختمانی نشسته بود و کلاه و تابلویی را در کنار پایش قرار داده بود. روی تابلو خوانده می‌شد: "من کور هستم لطفا کمک کنید."
روزنامه‌نگار خلاقی از کنار او می‌گذشت. نگاهی به او انداخت. فقط چند سکه در داخل کلاه بود. او چند سکه داخل کلاه انداخت و بدون اینکه از مرد کور اجازه بگیرد تابلوی او را برداشت، آن را برگرداند و اعلان دیگری روی آن نوشت و تابلو را کنار پای او گذاشت و آنجا را ترک کرد.

ادامه مطلب ...

30 پند برای مهندسین صنایع

و اکنون سی پند ارزشمند ما به شما: 

 ۱-فعالیت کار نیست،این  مفهوم ساده اساس مهندسی صنایع است. 

۲-مهندسین صنایع باید یکپارچگی کیفیت،هزینه،ترتیب کار،مهارتهای کارگران و ابزار،سیستم اطلاعاتی،بررسی مواد،گزارش وضعیت و اجزا متغیر فرآیند کار را بهتر از هر فرد دیگری درک کنند. 

 ۳-کار مهندسان صنایع آن است که شرکت را به یک شرکت تبلیغاتی تبدیل کنند. 

  ۴-تجاری بیاندیشید. 

۵-کارشناسان را بشناسید.

ادامه مطلب ...